עמידת קרב – אומנויות לחימה

עמידת קרב היא בערך הטכניקה הראשונה שלומדים באומנויות לחימה, מתחילים נוטים לזלזל או להשתעמם מהדבר, הם אינם מבינים שלא מעט מטכניקות הלחימה והטקטיקות שילמדו יצליחו או שלא בדיוק בגלל עמידת המוצא.

באומנויות לחימה שונות יש עמידות קרב שונות, בשיטות סטרייקינג נהוג לשים את הרגל החזקה מאחור, למיטב ידיעתי יש שיטות גראפלינג שעושות בדיוק הפוך והרגל החזקה מלפנים, יש אומנויות לחימה בהן הרוחב או האורך של העמידה או מנח כפות הרגליים שונה, אין זה אומר ששיטה אחת יותר טובה מאחרת, אלה זה תלוי מטרה, חוקי קרב והפעולות הנדרשות, עמידת מוצא טובה תאפשר לך להצליח במטלות הצפויות בסוג הלחימה שתבחר.

עמידת קרב באיגרוף תאילנדי:
בניגוד למה שחושבים, אין עמידת מוצא אחת באיגרוף תאילנדי, יש מספר סגנונות שכל אחד בוחר לעצמו את מה שמתאים לו הכי טוב, פנומנים יודעים לסגל לעצמם יותר מעמדת מוצא אחת.

העמידה האוניברסלית/בסיסית:
* רגליים ברוחב כתפיים.
* רגל חזקה נמצאת מאחור באורך רוחב כתפיים.
* רגל חזקה מסובבת ב 45 מעלות.
* רגל קדמית פונה לכיוון היריב.
* כתף קדמית מסובבת מעט כלפי היריב.
* מרפקים קרובים אל הצלעות.
* סנטר יורד מטה.
* יד אחורית צמודה ללסת.
* יד קדמית מעט לפנים.
* משקל הגוף באמצע.

סגנון למשחק ה- "טיפ":
כל הדגשים זהים לעמידה האוניברסלית חוץ מ- 2 דגשים אחרים, משקל הגוף עובר יותר לרגל האחורית, כל כף הרגל האחורית כולל העקב על הרצפה.
הסגנון הזה מתאים לסגנון הטיפ והפוש קיק.

הסגנון התנועתי:
עקב של רגל אחורית מורם, משקל הגוף באמצע, נצפה בתנועה של ניתורי קרב בטווח הרחוק.

 

השארת תגובה